onsdag den 15. august 2012

En fin kjole på...


Selvfølgelig skulle der kreeres en fin sommer-kjole til min datters 1. skoledag.
Det gjorde min egen mor jo også i sin tid, det er så 30 år siden!!!

Syet ud af et retro-sengebetræk og med med  fine hvide blomster i livet.




Silja i sin sving-kjole, og på vej i skole :)


Silja med en af veninderne, 
som også lige fik lagt billet ind for en 1. skole-dag-kjole.


Som et gammel klasse-billede, taget med Instagram.


-Og held & lykke til alle de piger og drenge,
 som starter i skole de næste par dage :)

13 kommentarer:

  1. Smuk, smuk og smukt, til både kjole datter og det hele.
    Kh
    Monika

    SvarSlet
  2. det er den mest fantastiske kjole og sikke en skøn datter <3 er det eget mønster eller et der kan købes?

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn. Er det mon muligt at bestille en i rødefarver som julekjole i str.104....?
    Kh
    Kathrine

    SvarSlet
  4. Hej

    jeg er også helt vildt med kjolen. Hvor er hun bare fin - og bestemt også veninden. Mon det er eget mønster? Jeg har nemlig en pige på snart 5 år, som ville ELSKE kjoler i det snit :-)

    Kh mette (mette.ravnholt@post.tele.dk)

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig kan der bestilles sving-kjoler... ;)
    Kjolerne er med at lille vinge-ærme og masser af rynk i taljen, så der kommer godt med sving i når der drejes rundt!
    Hvis du selv ligger inde med et fint stykke stof, kan jeg evt. sy kjolen i dette, (hvis der er nok,) ellers syer jeg nogle kjoler hen over sensommeren/ efteråret, og lægger billeder ind af dem her på bloggen., og så er det bare at byde ind :)
    Hvad ville i give for sådan en kjole?

    Varme sommerhilsner/ Julie

    SvarSlet
  6. Hej igen Julie

    Har i dag vist den fine kjole til min datter på fem. Hun er vild med den :-) så jeg spørger lige igen. Mon det er et mønster du sælger :-) skal kun bruge den til privat brug.

    Kh mette

    SvarSlet
  7. Hej Julie,
    Lyder skønt at vi kan finde ud af noget med en julekjole til Alberte. Kontakter du mig når du vil igang eller skal jeg skrive til dig omkring oktober/november...?
    Kh Kathrine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Kathtrine...

      Mon du var interesseret i at jeg skulle sy en "jule-kjole" til Alberte?

      Jeg har fået et par henvendelser og arbejder i øjeblikket på en kommende web-shop...Tys tys...
      -Så jeg ville lige vide og jeg skulle sætte lidt sy tid af til en lille kjole ;)

      Kh. Julie

      Slet
  8. Sikke en smuk kjole(:


    Du er velkommen til at tage et kig forbi min blog(:

    www.kreaman.blogspot.com

    SvarSlet
  9. Hej Mette

    Jeg havde ikke "fanget" at du ville købe mønstret! ;)
    Der er bare det, at de to kjoler jeg syede til min datter og hendes veninde,
    lavede jeg en stout-prøve på først ( dvs. en prøvemodel i lærred).
    Disse to modeller er rettet til individuelt, så de sidder perfekt til i talje, over ryggen og i ærmegab.
    Men ellers kan jeg anbefale dig kjole- mønstret nr. 63014 fra Stof og Stil,
    det minder meget om.
    Du skal blot lægge mere vidde til kjolens "skørt" og så kunne du ændre ærmet til et lille vinge-ærme.
    mønstret går fra str. 3 år -14 år :)

    God fornøjelse...

    SvarSlet
  10. Kære Julie
    Tak for din fine forklaring :-) jeg må se om jeg kan finde ud af det. Kommer du i tanke om, at mønsteret er til salg, må du endelig lade høre fra dig :-) og så vil jeg også holde øje med, om du sætter kjoler til salg. Min søde datter er str 116-122 . Kh mette

    SvarSlet
  11. Wow en fin kjole - den model er bare lige i skabet - er vild med den! Hvor er du bare dygtig.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  12. Sikke fine kjoler til to smukke skoledebutanter :) !
    Detaljen med blomster i livet er så fin - det ville min datter elske.

    Og tak for din søde kommentar inde på min blog. Den blev jeg rigtig glad for!
    Og også glad for at finde vej til din inspirerende, farverige blog. Her vil jeg glæde mig til at følge med :).
    Du er virkelig dygtig. Stor respekt!

    Kh maj

    SvarSlet

Din kommentar er kærkommen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...